nuffnang

Monday, January 04, 2010

Blackout In The Town

Hai,

Jadinya, petang semalam or yesterday evening in Englishnya, saya dan bapak pergi ke pekan untuk membeli barang keperluan. Kami keluar rumah adalah, dalam pukul 6 lebih. Kami pergi ke tempat yang dekat-dekat aja, THE STORE SP PLAZA. Sampai saja di SP PLAZA, saya nak keluarkan duit. Jadinya saya ke ATM Bank Islam yang terdapat di luar 'shopping complex' tersebut. Tapi mesin ATM semuanya 'Out of Service' atau leb
ih senang cerita, semuanya OFF. Herannya... Jadinya, saya pon terus keluar dari situ dan masuk ke dalam The Store. Bila dah masuk dalam, WOW! Gelapnyaaaa... and everyone was started to close their shops for the day. Jadinya, saya dan bapak terpaksala keluar dari situ dan pergi ke pasaraya lain. Kami pergi ke GIANT. Mujurla, kat GIANT electricity OK. Tapinya, sepanjang perjalanan nak ke GIANT, ada a few traffic lights yang tak berfungsi. Maybe that area still having blackout. Kami beli barang keperluan dan terus pulang ke rumah.


And so, while on my way back to the house, the thing came across my mind: What if, you and your BF/GF/Family are watching a nice movie at GSC or TGV, and then suddenly, PUP! It's a BLACKOUT! What would you do anyway...? Claim your money back? or just leave? Well, it never happens to me, but, who knows someday, somewhere, when the 'LUCKY ANGEL' is away, this unpleasant situation might happens...



P/S: Shopping dalam gelap, serius tak best!

No comments:

Post a Comment